Home

Restaurace na D11

Hotel Na Farmě Vítejte u nás - RESTAURACE NA FARM

1. Podívejte se na Motorest D11 na Facebooku. Přihlásit se. Zapomněli jste přístup k účtu? nebo. Vytvořit nový účet. Teď ne. Motorest D11. Restaurace rodinného stylu v Horni Pocernice, Hlavní Město Praha, Czech Republic. 4.6. 4.6 z 5 hvězdiček. Zavřeno. Komunita Zobrazit vše
  2. Do zrekonstruovaných prostor restaurace HUMMER přijmeme kolegy na pozici číšníků a servírek. Nástup možný ihned i brigádně. Více informací : Alena Svěráková, tel.: +420605220240, e-mail:..
  3. HRADECKÁ D11 - Při cestě po dálnici D11 ať už z Prahy nebo Hradce Králové, vznikne na odpočívadle u dálničního exitu 50 u Dobšic nový fast food, tentokrát to má být řetězec Burger King. V místě zdejšího odpočívadla funguje již čerpací stanice Shell s menším parkovištěm pro TIR a také restaurace KFC
  4. Restaurace McDonald's D11 (km 35 - směr Hradec Králové), Vrbová Lhota 142, 28911, Vrbová Lhot
  5. Restaurace U Svatého Jana. Restaurace a pohostinství Uložit. Sdílet. Tipy na výlet. Podělte se s ostatními o své zkušenosti. Kliknutím na hvězdičku souhlasíte s podmínkami a pravidly. dnes do 21:00
  6. ky a tatínkové diskutují na webu Rodina.cz. Přidejte do diskuze své rady a zkušenosti

D11, mezi km 88.4 a 90 ve směru Hradec Králové, práce na silnici, zúžení vozovky na jeden jízdní pruh, Od 22.06.2021 14:00 Do 14.10.2021 23:59, akce Portály DZ SO 1105, stavba D11 1106 Hradec Králové - Smiřice provoz ve směru Hradec Králové bude veden 1 jízdním pruhem , Vydal: Ministerstvo dopravy Nabízíme denní menu a rozvozy jídel. Restaurace Družba nabízí jídla z tradiční domácí kuchyně, velký výběr čepovaných piv z tanku

Motorest D11 - Hlavní stránka - Horni Pocernice, Hlavní

1. Ty by mohly přijít s dostavbou úseků dálnic D35 a D11. Jedná se třeba o oblast v okolí Brněnské třídy, ulevit od kamionů by se mohlo řidičům jedoucím kolem nemocnice nebo u křižovatky ČKD. Současnou situaci kolem dostavby úseků dálnic a vlivu na hradeckou dopravu popsal web iDNES.cz
  2. HRADECKÁ D11 - Řetězec s rychlým občerstvením Burger King otevřel v první polovině roku svoji novou pobočku na 40. kilometru ve směru z Hradce a na 50. kilometru ve směru od Prahy. Pro oba směry je restaurace dostupná na exitu 50 u Žehuně. I když tato síť restaurací proklamovala, že se chystá v roc
  3. Praha - Restaurace - Burger King Horní Počernice D11. Detailní informace o firmě. Adresa, kontakty, otevírací doba, mapa vše přehledně na jednom místě
  4. Restaurace McDonald's. Více restaurací v oblasti. Dočasně uzavřená restaurace. Restaurace blízko tebe. close.
  5. Dobšice - Restaurace - KFC D11 EXIT 50 DT. Detailní informace o firmě. Adresa, kontakty, otevírací doba, mapa vše přehledně na jednom místě
  6. Restaurace KFC D11. Pizza Hut Bratislava Bory mall. Restaurace KFC Havířov. Restaurace KFC Olomouc drive, 5-letá přestavba. Restaurace KFC 9 křížů jih. Restaurace KFC Zlín. Starbucks. s tvorbou interiérů na klíč od vypracování projektové dokumentace přes realizaci zakázky
  7. Restaurační síť McDonald´s umožňuje svým zákazníkům z řad řidičů elektromobilů rychlé dobití baterií vozů. Ve spolupráci se Skupinou ČEZ průběžně pokračuje ve zprovozňování veřejných rychlodobíjecích stanic ABB ve vybraných lokalitách po celé České republice. Nejnovější stojany fungují v areálu restaurace na 35. km dálnice D11 u Vrbové Lhoty ve.

Motorest D11 - Do zrekonstruovaných prostor restaurace

1. Také úsek D11 Hradec Králové - Smiřice se dostal hluboko pod původní cenu - ze 4 mld. Kč na 2,593 mld Kč. Tam se však začátek stavby zpozdí kvůli rozkladu proti stavebnímu povolení spolku Děti země. Úsek Praha - Hradec Králové byl po 39 letech dokončen letos v létě.Další úsek z Hradce Králové do Jaroměře měří 22,5 kilometru a s jeho výstavbou se mělo.
  2. Dálnice D11 po dokončení povede z Prahy přes Hradec Králové, Jaroměř a Trutnov až na hranice s Polskem. Na hranicích se česká dálnice napojí na polskou rychlostní silnici S3, vedoucí přes celé Polsko až k Baltskému moři. Dálnice D11 je součástí systému evroých silnic jako silnice E67 z Prahy do Helsinek
  3. Nejnovější stojany fungují v areálu restaurace na 35. km dálnice D11 u Vrbové Lhoty ve směru na Hradec Králové. Celkem McDonald´s ve spolupráci s ČEZ instaloval už 20 rychlodobíjecích stojanů v 11 lokalitách v šestici krajů České republiky. Infrastruktura vzniká i díky evroému grantu z programu Connecting Europe.
  4. Hospody,restaurace,motoresty. Dnes,když jsem v motorestu na D5 v Rokycanech čekal na svůj oběd,napadlo mě srovnat stravovací zařízení,zejména u nás v Česku,ale klidně i venku.Myslím,že by bylo užitečné podělit se s ostatními,o své,byť i negativní zkušenosti.Zohledňujte nejen kvalitu jídla v poměru s cenou,ale např. i parkování,přístup obsluhy,apod

Dálnice D11 z Prahy k polské hranici snad nebude nikdy hotová. Pokud jedete směr Jaroměř a pak dále na Náchod nebo do Krkonoš, musíte v Hradci Králové sjet na městský okruh. Kdo tady jezdí často, nemohl si nevšimnout zbrusu nové čerpací stanice Eurobit, která je spojená s americkou restaurací EB Diners Archeologové, kteří od dubna provádějí záchranný výzkum na místě budoucí dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Jaroměří, objevili například pozůstatky sídlišť z mladší doby kamenné. Hodnota průzkumných a zemních prací na zhruba 20 kilometrů dlouhém úseku je 789 milionů korun. Archeologové pracují současně na několika úsecích, průzkumu na polích v.

Prodej domu 4+1 174 m² s garáží a zahradou 341 m²

HKCITY » U D11 na Hradec vznikne Burger King

Informace Restaurace Motorest Na Honsperku. Motorest na Hornsperku se nachází asi 50km od Prahy ve Vlkově pod Oškobrhem na trase Praha - Hradec Králové (dálnice D11: výjezd z dálnice Exit42 Poděbrady - východ). Za dobu provozu si našel spoustu stálých zákazníků díky umu svých kuchařů a rychlé a příjemné obsluze Restaurace je stále otevřena. Proběhla pouze úprava otevírací doby. Otevřeno 7 - 22 hodin. Objednávat také můžete na www.damejidlo.cz nebo telefonicky na telefonu 606 054 243 .Jídlo pro Vás na sjednaný čas připravíme a vy jej pouze zaplatíte a ihned vyzvednete Vítejte na stránkách motorestu Střechov. nabízíme Vám ideální prostory pro firemní akce, rauty, svatby a rodinné oslavy. Pořádáme vepřové a zvěřinové hody. Možnost rychlého občerstvení v našem Fastfoodu - Bufetu, který je otevřen každý den od 8:00 do 18:00. Restaurace otevřena denně od 8:00 do 23:00

Penzion a restaurace Na Statku jsou velmi výhodně umístěny u sjezdu z dálnice D11, v blízkosti staré poděbradské silnice. Penzion Na Statku je vhodný k přespání při obchodních cestách, ale i k dlouhodobému ubytování při poznávacích výletech do Prahy a okolí, jenž nabízí spoustu zajímavostí i pro rodiny s dětmi Internet,všechny prostory restaurace a penzionu pokryty WiFi sítí.. 10 km od dálničního tahu D11 Praha - Ústí n.L. - sjezd Petrovice a Tisá - Pirna - Drážďany Po dohodě Vám zajistíme dopravu do jakéhokoliv místa vozidlem Multivan pro 6+1osob Služby přímo u dálnice (rychlostní silnice), nebo v bezprostředním okolí (maximálně do 10 minut jízdy)! Vyzkoušejte Ubytování je situováno na půl cesty mezi Hradcem Králové a Pardubicemi nedaleko sjezdu z dálnice D11 (Exit Opatovice). V těsné blízkosti apartmánů je možné využití krásné restaurace, saunového světa, bruslařské stezky, golfového hřiště a mnoho dalších aktivit

Restaurace je nekuřácká. Restaurace disponuje terasou s nádherným výhledem na okolní krajinu. Cyklisté jsou vítáni, v případě zájmu mohou bezplatně využít šaten se sprchami. Restaurace je vzdálena necelých 5 km ze sjezdu z dálnice D11, cca 20 min autem z Černého Mostu. Dnes 17 - 2 Odpočívka bude na dálnici D11 napojena pomocí odbočovacích a připojovacích pruhů. Odpočívka bude napojena na vodovodní řad obce Královec. Užitková voda bude získáváná z vrtů přímo na odpočívce. Likvidace splaškových vod bude řeše-na pomocí ČOV přímo na odpočívce. Elektrická ener 37 km z Čerňáku (25 min autem přes D11) 9 km od pivovaru z Nymburka (34 min na kole podél Labe) 15 km z kolonády z Poděbrad (55 min na kole) vlasta (zavináč) zahradavsadu.cz. Tel. 775 244 546 (Vlasta) 608 833 150 (Tomáš Choťovice 134 289 05 Žehuň Okres Kolín. Telefon: +420 702 134 144 E-mail: info@masonafarme.cz Web: www.masonafarme.c 9. 11. 2017 - Podívejte se na zajímavou vizualizaci připravované stavby dálnice D11 úsek 1109 Trutnov - státní hranice ČR/PL (133 - 154 km)

Směrem na Kolín po silnici č.12 přes Újezd na d lesy, Úvaly a po cca 7 km odbočte na Český Brod, ulicí Palackého navazující v ulici Suvorovova dorazíte do centra Českého Brodu, na náměstí Arnošta z Pardubic, kde vedle pošty je s číslem popisným 44 naše Restaurace KUP. Autem ze směru Poděbrady, Nymburk, Sadsk Česko v pondělí přikročilo k dalšímu rozvolnění, v rámci něj mohli restaurace konečně otevřít pro hosty alespoň zahrádky. Lidé však mají dodržovat jasně daná pravidla

Restaurace ve francouzském stylu je umístěna v secesní vile z konce 19. století v centru Ústí nad Labem (nad Národním domem). Na své si zde přijdou nejen milovníci zážitkové kuchyně a kvalitních vín, tak i ti, kteří chtějí strávit příjemný čas s přáteli v netradičních prostorách této restaurace Restaurace je nekuřácká. Restaurace disponuje terasou s nádherným výhledem na okolní krajinu.Cyklisté jsou vítáni, v případě zájmu mohou bezplatně využít šaten se sprchami. Restaurace je vzdálena necelých 5 km ze sjezdu z dálnice D11, cca 20 min autem z Černého Mostu Naše restaurace Burger King D11 znovu otevřena po rekonstrukci. Dne 26.10.2018 jsme po malé rekonstrukci znovu otevřeli restauraci Burger King na dálnici D11 na odpočivce Beranka. Informace o provozovně najdete zde. Nový koncept La Creperi Moravskoslezský kraj. Výjimky nepomohly. Kvůli cestování na Slovensko se dnes stávkovalo na hranicích. 9. 7. 2021. MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - S dnešní změnou pravidel pro vjezd na Slovensko nesouhlasící skupina 30 lidí dnes v 10.30 hodin dopoledne zablokovala hranice mezi Českou republikou a [] Ostravská parkoviště v. PŘIDEJ SE DO TÝMU RESTAURACE BURGER KING D11 EXIT 50! TOP nabídky. Operátor ve výrobě - nástupní mzda až 32... Operátor/ka výroby - kouři

Na suchém, chladném místě (teplota 5 - 20°C). Nesmí přijít do styku s potravinami. Při práci používejte ochranné rukavice. Zabraňte přístupu dětí. PRVNÍ POMOC: Po požití vypít nejméně 0,5l vody a vyvolat zvracení. Při vniknutí do očí vymyjte větším množstvím vody. Při styku s pokožkou omyjte kůži vodou a. Přístup k dálnici D11 2km Restaurace kulturni dům 400msoutok Labe s Cidlinou 1,8km, restaurace na hřišti 300m,restaurace Na růžku s boulingem 300m Parkování zdarma před domem Ceny. Cena za osobu . 360 Kč . Čtyřlůžkový pokoj . 1.040 Kč.

D11 (km 35 - směr Hradec Králové), Vrbová Lhota 142

Další, kdo se bude chtít na TSK zahojit, je pak Ředitelství silnic a dálnic. Správce autostrády rozčílily fotografie z demolice, kdy těžká technika stojí a sutiny leží na dálnici. Až TSK ukončí demolici na D11 a bude odklizen veškerý materiál, dojde na kontrolu povrchu Z obce je autobusové spojení a dálniční nájezd na D11 (sjezd Dobřenice 3 km) nabízí rychlou dopravní obslužnost do Hradce Králové, Pardubic a Prahy. V současné době jsou pozemky na základě pachtovní smlouvy pronajaty místnímu zemědělskému družstvu Neskutečné štěstí měl mladý řidič, jehož vozidlo prorazilo betonové zábrany na dálnici a skončilo 80 metrů od silnice. Mladý muž, který auto řídil, vyvázl jen se zraněním. Nehoda se stala na 19. kilometru dálnice D11 v pátek ve večerních hodinách. 27letý řidič asi usnul za volantem a se svým vozidlem doslova. U Trutnova vyrostou na D11 tři obří mosty, jeden bude vyšší než Nuselský Přečíst článek › Než bude dálnice Trutnov - Jaroměř hotová, povalí se tudy po dostavění úseku od hranic do Trutnova obrovské množství aut, podle odhadů až 22 tisíc denně Parkování je na veřejném pozemku. V současné chvíli se řeší že bude v budoucnu možnost odkoupit celé parkoviště před restaurací. Nedaleko se buduje dálnice D11. V současné době kolaudováno jako objekt občanské vybavenosti. Restaurace se nachází 11 km od Hradce Králové a 3 km od Smiřic

Restaurace U Svatého Jana (Restaurace a pohostinství

Po opravě Masarykova mostu přijde na řadu rekonstrukce nového. 6/22/21. Po opravě Masarykova mostu přijde na řadu rekonstrukce nového. Pozor! V Kolíně máme tři dopravní omezení - týkají se úseku Jaselské, Masarykova mostu a nového mostu. Zjednosměrnění starého mostu začalo už ve středu 16. června - a končí ve. Savanah Beach d11, Sidi Rahal - rezervujte se zárukou nejlepší ceny! Na Booking.com na vás čeká 8 hodnocení a 45 fotografií

Prodej obchodních prostor, Kostomlaty nad Labem, 280 m2. Středočeský kraj,Kostomlaty nad Labem,Nymburk. Prodej domu s obchodními prostory a bydlením (2x obchod, 2x byt 2+1, 1x byt 1+1) s pozemkem o celkové výměře 616 m2 v obci Kostomlaty nad Labem,okr.Nymburk. Objekt je rozdělen do více částí Od 23.8.2021 9:15 - 24.8.2021 18:00. D1, mezi km 92.4 a 81.3, ve směru Praha, práce na silnici, zúžení vozovky na jeden jízdní pruh, Od 23.08.2021 09:15 Do 24.08.2021 18:00, akce D1 modernizace - úsek 11, EXIT 81 Koberovice-EXIT 90 Humpolec, realizace přechodné úpravy provozu pro etapu 5A, Vydal: MD Č

Restaurace na D11 Názor z diskuze Rodina

Inzerát Audi V8 d11 v okrese Karlovy Vary, cena 350Kč, od birel444 na Sbazar.cz. Popis: Vakuum pumpa 893862153 Restaurace, bary v okrese Kolín k prodeji (17 inzerátů) Chytne Vás občas taková ta chalupářská vášeň, koupit chaty, chalupy, komerčního objektu? Potřebujete někdy vypnout od práce a ruchu velkoměsta do klidné přírody v okrese Kolín a v klídku si vychutnávat čerstvý vzduch za chatou, chalupou, komerčním objektem Recepce 7h - 14h, restaurace 12h - 22h. Těšíme se na Vás. Jen 12 minut po dálnici D11. Hotel je snadno dostupný od Prahy, a přesto Vám nabízí klidné, venkovské prostředí. Konferenční místnosti. Disponujeme konferenčním sálem pro 120 osob a salonkem až pro 30 osob Kuře pečené na soli, vařené brambory 90,-Kuře ala kachna, zelí, houskový knedlík 95,- 01/04/2015 . Photos from Motorest E36's post . Adresa. Dálnice D11, Směr Praha, Exit 35,5 Vedle čerpací Stanici OMV Vrbová Lhota. Otevírací doba

Dálnice D11 - dopravní informace aktuálně D11

Restaurace Hotel Orfeus v Poděbradech už se těší na vaši návštěvu. Rezervujte stůl a sbírejte kredity, takhle jednoduché to je! V Restu používáme cookies pro zajištění správného chodu webu, k analýze návštěvnosti, ke sledování výkonu, personalizaci obsahu a k cílení reklam Zastavěná plocha 700 m2 na pozemku o celkové ploše 2004 m2. D11 - 7 minut jízdy autem, Praha Černý Most - 35 minut jízdy, Hradec Králové - 30 minut jízdy autem. Možnost převzetí stávajících nájemních smluv. Napojeno na inženýrské sítě - elektřina 220 i 380 V. Do komplexu je na dvou místech zaveden plyn

Jídelní lístek Restaurace Družb

Provizorní sjezd z dálnice D11 u Praskačky, který byl až do 21. srpna nejbližší spojnicí Hradce Králové s dálnicí, mizí řidičům před očima. Bagry rozebírají nájezd, po němž osobní auta vjížděla na dálnici od roku 2008. V budoucnu už nebude sloužit ani pro vozidla údržby či záchranných složek Je dostupný přibližně půl hodiny jízdy autem z Prahy-Černého Mostu po dálnici D11 (exit39). Jedinečný zážitek je zaručen na 3D venkovních sportovištích, 4D vnitřní projekční střelnici, laser shotu a na terčové střelnici. Restaurace ARCHERY oplývá bohatou nabídkou snídaní, které Vám na přání doneseme až na.

PRAHA - nejrychlejší spojení po dálnici D11 do Hradce Králové, dále do Jaroměře a po silnici číslo 37 do Trutnova, odtud směr Svoboda nad Úpou (č. 296) a ze Svobody nad Úpou po silnici č. 297 na Janské Lázně - další možností je jet po dálnici E65 na Mladou Boleslav, dále po silnici č. 16 na Jičín, Novou Paku, Vrchlabí a pak k nám do Černého dol Smrtelná nehoda na kraji Prahy: Na dálnici D11 se srazily tři kamiony, jeden se ocitl v plamenech Na dálnici D11 na kraji Prahy došlo k dopravní nehodě tří kamionů. (24. (24. květen.

Video: Odlehčí se hradecké dopravě po dokončení úseků D11 a D35

Restaurace a penzion Na kraji lesa ve Valašském Meziříčí tento průměr zvyšuje. Po jaru, kdy také tady bylo zavřeno, si sem lidé rychle našli cestu zpět. Ty víkendy, především soboty neděle bez rezervace je problém najít volné místo Podívejte se na nejnovější nabídku a najděte si adresu nejbližší restaurace nebo si objednejte své oblíbené produkty z KFC Rozvoz online s dodáním na vaši adresu

HKCITY » Burger King na hradecké D11 je v provoz

Hotel Apeyron*** se nachází na východním okraji Prahy v centru města Český Brod, které leží 5 km od dálnice D11, která spojuje Prahu, střední Čechy a východní část Čech. Hotel disponuje 120 lůžky v 1,2 a 3 lůžkových pokojích Prodejním místem je restaurace na dálničním odpočívadle dálnice D11 (směr z Prahy), též snadno přístupná pěšky z cyklotrasy spojující Horní Počernice a Klánovice. Vývěska na dveřích s nalepeným logem turistických známek hlásí, že otevřeno je pondělí - sobota

Praha - Restaurace - Burger King Horní Počernice D11

Na konci roku 2019, kdy je tento úsek ve výstavbě, během jednoho z kontrolních dnů stavby D11 ministr upřesní termíny výstavby D11 z roku 2018. Zástupci kraje se diví a chtějí vysvětlení, zatímco starosta Dvora Králové nabízí rozumné řešení napojení R11 u Choustníkova Hradiště pomocí obchvatu Re: D11 1108 Jaroměř - Trutnov. opis článku v novinách. Kocbeře, Choustníkovo Hradiště a Hajnice podaly námitky kvůli dálnici D11. DNES 06:00. Podkrkonošské obce Kocbeře, Choustníkovo Hradiště a Hajnice podaly námitky kvůli stavbě dálnice D11, která povede přes jejich území a citelně zasáhne do životů obyvatel Od pátku se lidé v Rakousku mohou opět volně pohybovat. Od 15. května se v zemi znovu otevírají restaurační zařízení a kavárny. Od 29. května mohou v alé republice opět začít fungovat hotely a penziony. Česko otevření restaurací i hotelů plánuje aktuálně na 25. května

Vyhledávač restaurací McDonald's Č

Prodej restaurace, 130 m2 Nabízíme Vám ke koupi restauraci na velmi frekventovaném místě, restaurace sousedí s velkým autobazarem. Nemovitost je plně vybavená a připravená k podnikání. Uvnitř s Restaurace KFC je projektována v katastru Proseka na parcelních číslech 644/6 a 644/36. Výstavba bude zahrnovat vlastní objekt restaurace systému KFC - Drive thru (s možností nákup ů z automobil ů), dále zpevn ěné plochy s p ředzahrádkou, reklamní pylon, parkovišt ě Restaurant Na Statku. Pražská třída 29/146, Hradec Králové, Kukleny. Nabízíme teplá i studená jídla se zaměřením na českou i světovou kuchyni. Denně nabízíme polední menu. Vybrat si můžete z alkoholických i nealkoholických nápojů. K dispozici jsou kuřácké i nekuřácké prostory a venkovní zahrádka. Pořádáme.

Resort Aurum | Černý Důl v KrkonošíchRestaurace – BointPRODÁNO - Rodinný dům 5+2 s garáží a zahradou, SmiřiceHOTEL LONY - Mochov

Vrátit se na hlavní stránku. Menu. Kupony. Burger King. O nás Restaurace Kontakt Kariéra. Informace. Alergeny a nutriční hodnoty Všeobecné podmínky Zásady ochrany osobních údajů. Objednejte si v aplikaci Burger King. 2021 Burger King restaurace Česká republika - všechna práva vyhrazena Přístup k dálnici D11 2km . Restaurace kulturni dům 400msoutok Labe s Cidlinou 1,8km, restaurace na hřišti 300m,restaurace Na růžku s boulingem 300m. Parkování zdarma před domem. Ceny. Cena za osobu : 360 Kč : Jednolůžkový pokoj. Sjezd z dálnice D11 (E67) na Poděbrady přes náměstí krále Jiřího z Poděbrad (od Prahy), po 200 m odbočka vlevo směrem k vlakovému a autobusovému nádraží,po 400 m na rohu ulic Fugnerova a Tyršova odbočit vpravo na parkoviště hotelu.Od Hradce Králové odbočka za katolickým kostelem vpravo a dále jako ze směru od Prahy Restauraci KFC D11 SHELL DT najdete na adrese odpočívka D11, exit 50, Dobšice, Dálnice D11, 289 05. Place Categories: KFC Place Tags: bankomat, bezedný nápoj, Drive Thru and wifi. KFC D11 SHELL DT. odpočívka D11, exit 50, Dobšice, Dálnice D11, 289 05. 235 013 470 Na D11 se střetlo 15 aut, na místě jsou ranění. Dálnice je uzavřena; JINÍ NEŽ JINÍ.CZ s.r.o. , IČO 05558743 - data ze statistického úřadu; JINÍ NEŽ JINÍ.CZ s.r.o. - Zdroje dat; Andrej Babiš: Roušky noste i v autě.Máme ale jiné priority než školy. Musí běžet výroba, otevřít se obchody a restaurace